حجاب فاطمی

حجاب فاطمی
بانو! چـادر تو تـاج بنـدگـی ات است …
سنـد زهـرایی بـودنـت را امضــا میکنـد …!
طعنـه هـا دلسردت نکنـد …
بـا افتخـار در کوچـه هـای شهـر قـدم بردار …!
نويسندگان
آخرين نظرات
  • ۷ خرداد ۹۵، ۰۳:۲۱ - خانم خونه
    افر ین


 توسط : مبین حسنی
 پنجشنبه 2 اردیبهشت 1395_06:51

 دانشجویان مسلمان دانشگاهی در پاریس، پایتخت فرانسه همکلاسی‌های خود را به استفاده از پوشش اسلامی به مدت یک روز دعوت کردند و از آنها خواستند به بحث در این باره بنشینند.



دانشجویان دانشگاه علوم پو، روز چهارشنبه در روزی که به نام «روز حجاب» نامگذاری شده است اینگونه استدلال کردند «اگر فکر می‌کنید همه زنان باید حق انتخاب پوشش خود را داشته باشند پس به انتخاب حجاب اسلامی احترام بگذارید


در این رویداد که در محوطه دانشگاه برگزار شد چیزی که بیشتر توجه‌ها را جلب کرد استفاده دانشجویان مسلمان از لباس‌هایی بود که در عین اسلامی بودن، بسیار زیبا با رنگهای شاد بود.

این دانشجویان صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی فیسبوک ایجاد کرده‌اند و در آن از زنان پاریسی خواسته‌اند برای درک اینکه زنان محجبه هنگامی که اسلام‌هراسی، فرانسه را در برگرفته با چه مشکلاتی مواجه هستند، حجاب بر سر بگذارند.









عذرخواهی وزیر زنان فرانسه از مسلمانان



«لورانس روسینول»، وزیر حقوق زنان فرانسه، یک روز پس از به کار بردن تعبیر «برده» درباره زنان مسلمان و در پی افزایش انتقادات، از موضع خود عقب‌نشینی و عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از «العالم»، این وزیر زن فرانسوی از مخالفت خود با گرایش برندهای جهانی به مدهای اسلامی و مطابق با «حجاب» و سرمایه‌گذاری زیاد در داخل فرانسه سخن گفت و سپس زنان مسلمان را به دلیل انتخاب حجاب، «برده» نامید و جنجال زیادی به راه انداخت.

لورانس روسینول، در پاسخ به گفته مجری رادیو مونته کارلو که «برخی زنان این نوع لباس را با کمال میل انتخاب می‌کنند»، با به‌کارگیری تعبیری وقیحانه گفته بود: «بله، زنانی هستند که آن را انتخاب می‌کنند. در گذشته هم برخی مادران آفریقایی و آمریکایی، ادامه بردگی را انتخاب کردند(!)».

اظهارات این وزیر فرانسوی انتقادات گسترده‌ای را به دنبال داشت؛ به گونه‌ای که به امضای هزاران نامه الکترونیکی و درخواست برای استعفای وی منجر شد. شمار زیادی از رسانه‌های فرانسه، سازمان‌های اسلامی فرانسه از جمله دیده‌بان ملی مخالف با اسلام‌هراسی و انجمن فرانسوی‌های مسلمان نیز اظهارات وی را به شدت محکوم کردند.

در پی بالا گرفتن انتقادات، وزیر فرانسوی در برنامه شبکه «فرانس-5» عذرخواهی کرد و گفت: «من در انتخاب واژه موفق عمل نکردم و اگر به کسی توهین کرده‌ام، معذرت می‌خواهم.»






میزان تولید پوشاک ایرانی اسلامی بسیار پائین است


مسئول بخش حجاب یک موسسه فرهنگی:

میزان تولید پوشاک ایرانی اسلامی بسیار پائین است

» سرویس: استان ها - زنجان

مسئول بخش حجاب یک موسسه فرهنگی گفت: تولید پوشاک ایرانی اسلامی نسبت به سایر پوشاک بسیار پائین است.

«لیلا سلطانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، گفت: میزان تولید پوشاک ایرانی اسلامی نسبت به سایر پوشاک بسیار پائین است و همین تولید پائین سبب می‌شود که فعالان این عرصه نتوانند در پوشاک متنوع تولید کنند، این در حالی است که این نوع پوشاک نیاز اصلی جامعه بوده و جامعه نیز پذیرای آن است.

وی با بیان این‌که تنوع پوششی برای بانوان چادری و محجب بسیار پائین است، افزود: با گسترش پوشاک ایرانی اسلامی در سطح جامعه شاهد استقبال گسترده‌ای از سوی بانوان با پوشش‌های مختلف بوده، این‌که این موضوع نشان‌دهنده نیاز جامعه به گسترش این نوع پوشاک است.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: این موضوع که بانوان با پوشش‌های مختلف به‌دنبال لباس‌هایی با طرح‌های ایرانی اسلامی بوده و علاوه‌بر استقبال از این نوع پوشش لباس‌های مختلفی با این تم سفارش می‌دهند نشان می‌دهد بانوان همواره به‌دنبال داشتن پوششی مناسب هستند.

وی با بیان این‌که این موسسه فرهنگی با در نظر گرفتن همه نیازهای مختلف بانوان سعی کرده بانوان محجب با حضور در این فروشگاه ملزومات مورد نیاز خود را تأمین کنند، اظهار کرد: برای گسترش این لباس‌های ایرانی اسلامی این موسسه فرهنگی نمایشگاه‌های مختلفی در مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها، پارک بانوان و ... برگزار کرده است.

سلطانی تصریح کرد: با توجه به این‌که لباس‌هایی که در این موسسه تولید شده و به فروش می‌رسد صددرصد ایرانی است، از همین‌رو با قیمت پائین به فروش می‌رسد، به همین جهت این موسسه تلاش دارد با گسترش فعالیت‌های خود در مکان‌های مختلف شهر به ترویج این فرهنگ بپردازد.






سرمنشاء فساد، نگه‌نداشتن حیا و عفت است


یک مدرس حوزه:

سرمنشاء فساد، نگه‌نداشتن حیا و عفت است

» سرویس: معارف و حقوق - دین و اندیشه

یک مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) استان زنجان گفت: حیا و عفاف موجب پاکی ظاهر و باطن انسان می‌شود و در صورت آراسته نبودن فرد به این دو زینت او فرد بی‌حیا و بی عفتی تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام کریم حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: حیا و عفاف از لحاظ معنایی متفاوت از یکدیگر هستند، اما ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، بطوری ‌که حیا را ریشه و ثمره عفاف می‌دانند که شامل آقایان و بانوان می‌شود، ولی این موضوع در بانوان نمود بیشتری دارد که باید به آن پایبند باشند و در حفظ آن کوشا و نهایت تعصب را به کار ‌گیرند.

وی افزود: حیا از لحاظ معنای لغوی خود نگهداری و شرم معنا شده است که در جمله‌ای که از ملا مهدی نراقی درباره حیا ذکر شده است، اینگونه می‌گوید «حیا محدودیت و به تنگنا افتادن نفس در ارتکاب به محرمات شرعی، عقلی و عرفی از ترس نکوهش و سرزنش است که اعم از تقوا است. زیرا تقوا در اجتناب از گناهان شرعی است و حیا اعم از اجتناب از گناهان عقلی، عرفی است که آن را زشت و ناپسند می‌داند».

حسنی تصریح کرد: روایات و احادیث زیادی درباره حیا و عفت ذکر شده است از جمله امام صادق (ع) می‌فرمایند: «حیا نوری است که جوهر آن سینه ایمان است. یک حالت بازدارنگی در برابر هرچیزی که با توحید و معرفت ناسازگار باشد در انسان ایجاد می‌کند.»

وی یادآور شد: نقطه مقابل عفت هتک یا پرده‌دری است که موضوع عفاف یکی از بحث‌های ریشه‌ای و عمیق از حجاب است، چراکه حجاب چیزی است که مربوط به ظاهر می‌شود ولی عفاف باطن انسان را در برمی‌گیرد که پاک باشد و دوری از شهوت و هوای نفس کند. بطوری‌که در برخی از افراد مشاهده می‌شود در ظاهر حجاب دارند ولی در دل عفت ندارند پس نمی‌توان گفت که هرکس حجاب دارد در باطن نیز عفت دارد.

حسنی افزود: حضرت یوسف (ع) الگو و نمونه بارز حیا به شمار می‌آیند که در قیامت خداوند با مثال آوردن جریان یوسف و زلیخا تمام بهانه‌های گناهکاران را باطل اعلام می‌کند و این پیامبر را حجت و دلیل بر پیشه کردن حیا در همه مراحل زندگی نام می‌برد.

این مدرس حوزه در ادامه گفت: سر منشاء فساد عدم حفظ حیا و و عفت است که باید این دو موضوع در جامعه همه‌گستر باشد و رسانه‌ها در این حوزه وظیفه خطیری دارند ولی متاسفانه برای آگاهی بخشی و تبیین جایگاه حیاء و عفت در رسانه‌ها ضعیف عمل شده و باید فعالیت‌های جدی در عرصه مفاهیم حجاب و عاف در جامعه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حیا و عفاف یکی از ضروریات زنان و مردان مسلمان محسوب می‌شود که باید مقابل هر آنچه که موجب اخذ حیا و عفت در جامعه می‌شود، ایستاد، چراکه بی‌حیایی ننگ بسیار بزرگی برای مسلمانان تلقی می‌شود و این در حالی‌ است که همه جلوه‌های شخصیتی ائمه‌اطهار (ع) در پرده حیا و عفت گذاشته شده است.




برگذاری جشنواره عکس قرآنی شهری در کرمان

دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 11:9

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان از برگزاری جشنواره عکس قرآنی شهری در کرمان خبر داد.
" محمدعلی ایمانی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره ویژه دانشجویان، اساتید اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است.
وی با اشاره به موضوعات این جشنواره گفت: سبک زندگی قرآنی، علم و دانش در قرآن، تعلیم و تربیت از منظر قرآن کریم، سیمای جوانان در قرآن، حجاب و عفاف از منظر قرآن کریم، روابط اجتماعی از منظر قرآن، ایثار و فداکاری و انفاق از منظر قرآن کریم، مفاهیم قرآنی در زندگی روزمره و معروفات و منکرات در قرآن از موضوعات جشنواره عکس قرآنی شهری در کرمان است.
ایمانی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 25 اردیبهشت ماه سال جاری است، اظهار کرد: برگزاری مراسم اختتامیه و نمایشگاه عکس در تاریخ 5 خردادماه است که دراین مراسم به نفرات برتر، جوایزنفیسی اهداء خواهد شد.
به گزارش ایسنا، آدرس دبیرخانه جشنواره به نشانی کرمان – بزرگراه امام خمینی(ره) – حد فاصل بیمارستان افضلی پور و دانشگاه شهید باهنر کرمان – ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان کرمان – طبقه اول – حوزه معاونت فرهنگی – سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان،است.


[ مشاهده متن کامل خبر برگزاری جشنواره عکس قرآنی شهری در کرمان در خبرگزاری دانشجویان ایران ]